Jazdíte v teréne ďaleko od ciest a obytných domov? Za takých okolností by ste nemali ani váhať nad tým, či si lekárničku vziať alebo nie. Motolekárnička býva zväčša len jedinou súčasťou povinnej výbavy (okrem výstražného trojuholníka). Čo sa však môže stať, keď sa vydáte na potulky s výkonným off-road modelom? Odporúčame skontrolovať si aj obsah motolekárničky a mať ju stále so sebou.

„Užšia“ povinná výbava štvorkoliek v porovnaní s automobilmi?

To ešte neznamená, že si ju nemôžete sami rozšíriť a doplniť aj o také drobnosti, ktoré vám minimalizujú problémy na ceste. Toto tvrdenie sa stalo hnacím motorom pre štvorkolky can am, pričom ho možno uplatňovať na všetkých typoch a ročníkoch štvorkoliek. Zatiaľ ich kategoricky nerozlišujeme vo vzťahu k povinnej výbave, ale čo „nad zákon“ sa vám určite zíde?

Aj na kratších rekreačných jazdách oceníte, keď štvorkolka vo svojej výbave disponuje náhradnými elektrickými poistkami, vláknovými žiarovkami, náradím na opravu a motolekárničkou. Na nerovnom teréne je riziko úrazu omnoho vyššie, tobôž keď vás k preceňovaniu svojich zručností láka štvorkolka svojím maximálnym výkonom.

Mať lekárničku je pre tieto motocykle povinné a pre tieto nie!

Stručne povedané, pre motocykle, motorové vozidlá typu L3, L5 a L7 je povinnou len lekárnička. Samozrejme, pre všetky trojkolky, štvorkolky a tzv. moto so sajdou je predpísaný prenosný výstražný trojuholník. Hovoríme o homologizovanom type na základe predpisu EHK 27.

Je výhodou, či skôr rizikom, že pre ľahké štvorkolky do 50 ccm a do 45 km/h nie je predpísaná povinná výbava? Vyššie spomínané doplnky vo výbave treba zvážiť, neraz totiž dokážu zachrániť život a vyriešiť nepríjemnosti na cestách. Taktiež nezabúdame ani na bezpečnostné prvky a pripomíname, že prilbu má mať aj spolujazdec.

Pozor, lekárnička pre motocykle má iný obsah ako autolekárnička, pričom základným rozdielom sú rozmery pomôcok, obväzov a náplastí. Vždy sledujeme dátum expirácie a jazdime s rozumom!