V prípade, že sa chystáte uzavrieť nové poistenie, nezabudnite si zistiť niečo aj o asistenčných službách. Väčšinou bývajú súčasťou základného balíka PZP alebo cestovného poistenia, hoci niektoré špeciálne služby môžu byť dostupné len pre exkluzívnejšie poistné balíky.
Čo sú to vlastne asistenčné služby
Asistenčné služby je veľmi všeobecné slovné spojenie a mnohokrát ani nevieme, čo presne si pod ním máme predstaviť. V podstate ide o služby, ktoré poisťovňa poskytuje k svojím produktom, a ktoré nám majú pomôcť v prípade poistnej udalosti. Vďaka ním sa máme na koho obrátiť v nepríjemných a často stresových udalostiach po nehode alebo inom probléme.
Číslo na asistenčnú službu by ste mali mať vždy k dispozícii. Nemusíte ho vedieť naspamäť, ideálne je uložiť si ho do telefónu, poprípade ho mať pre istotu napísaný na nejakom bezpečnom mieste. To zaručí, že sa budete vedieť dovolať aj v prípade, že v zahraničí stratíte, alebo vám ukradnú, mobilný telefón. Výhodné cestovné poistenie vám podobnú situáciu pomôže vyriešiť.
Porovnanie PZP by malo zahŕňať aj porovnanie asistenčných služieb
Asistenčné služby poisťovne ponúkajú aj k povinnému zmluvnému poisteniu. PZP slúži na to, aby bola zaplatená škoda, ktorú spôsobíte, a asistenčné služby vám majú pomôcť bezproblémovo zvládnuť škodovú udalosť. Ak budete nabudúce vykonávať porovnanie PZP, nezabudnite si zistiť niečo aj o asistenčných službách. Medzi tie tradičné patrí privolanie cestnej služby, oprava vozidla, odťahová služba do servisu, uschovanie automobilu, dokonca ubytovanie v núdzi alebo zabezpečenie pokračovania cesty prostredníctvom náhradného automobilu alebo lístku na dopravný prostriedok.
Pri porovnaní PZP môžu teda hrať aj asistenčné služby svoju rolu. V jednotlivých poisťovniach sa môžu líšiť. Dôležité je, aby boli k dispozícii 24 hodín denne, 7 dní v týždni.
Asistenčné služby aj pri cestovaní
Asistenčné služby bývajú poväčšine zahrnuté už v základnom balíku cestovného poistenia. Výhodné cestovné poistenie by určite malo obsahovať medzinárodnú a non-stop asistenčnú službu, na ktorú sa v prípade ťažkosti obrátite. Portál Superpoistenie.sk radí, ako postupovať pri úraze v zahraničí: „Zavolajte asistenčnú službu, ktorá vám v slovenčine odporúči nemocnicu a pomôže zorganizovať vyšetrenie alebo prípadnú hospitalizáciu. Telefónne číslo asistenčnej služby preto majte vždy k dispozícii. Rovnako si so sebou do zahraničia nezabudnite zobrať poistku, ktorá slúži ako doklad pre platné cestovné poistenie.“
Samozrejme, môžete ich využiť aj pri mnohých iných núdzových situáciách. Skvelou výhodou je aj to, že môžete komunikovať v slovenčine, čo sa často zíde v krajine, ktorej jazyk neovládate.