Niektoré crash testy môžu byť zavádzajúce. Prečítajte si ako prebiehajú crash testy a ako sú následne autá hodnotené. Práve hodnotenie pomocou crash testu býva vo väčšine prípadov rozhodujúcim prvkom pri kúpe nového automobilu. Niektoré bezpečnostné kvality vozidla si vyžaduje aj zákon, ale tie nie sú až tak náročné, než hodnotenie Euro NCAP. V roku 2009 došlo k výraznej zmene hodnotení z troch kategórií bez spoločného priemeru na vytvorenie spoločného hodnotenia zo všetkých kategórií, ktoré bude reprezentovať určité auto. Je to síce jednoduchšie pre človeka, čo nakupuje auto, ale v danom priemere sa strácajú dôležité rozdiely.

Ako sa testuje

Momentálne sa vozidla ako napríklad Opel Astra alebo Opel Crossland testujú v 4 kategóriách: ochrana dospelých, detí, chodcov a bezpečnostná situácia.

Čelný náraz hodnotí bezpečnosť dospelých cestujúcich. Patrí medzi najdlhšie a najstaršie hodnotenie posudzované Euro NCAP. Tieto testy už berú do úvahy aj rôzne nastavenia sedadiel alebo napríklad aj výšku pasažierov. Vozidlo narazí čelne do prekážky. Následne sa za pomoci špeciálnej škály hodnotí ochrana cestujúcich. Náraz v rýchlosti 64 km/h predstavuje čelnú zrážku dvoch áut.

Bočný náraz je tvorený pomocou pohyblivé bariéry s nárazovou zónou. Tu je veľmi dôležité ako veľmi sa zdeformuje bočná časť vozidla napríklad pri teste Opel Grandland.

Bezpečnosť detí je hodnotený na základe hviezdičiek. Pri testoch sa používajú figuríny 18 mesačného a 3 ročného dieťaťa. Testuje sa napríklad aj upevnenie detských sedačiek.

Pri testoch sú použité autosedačky, ktoré odporúča určitý výrobca automobilu. Euro NCAP označuje ako najlepšiu pozíciu na autosedačku zadné sedadlá. Ale pokiaľ by ste ju chceli mať na prednom sedadle tak nezabudnite vypnúť spolujazdcov airbag. Vozidlo by to malo umožňovať.