Takú dlhú tradíciu vo výrobe, akou sa pýši Peugeot, nemá žiadna automobilka na svete. Začiatky tejto značky siahajú až do 15. storočia. Vtedy rodina Peugeot mala vo vlastníctve obrovské územia a na nich veterné mlyny. To však len dovtedy, kým sa nezačali venovať strojárskej výrobe. Spoznajte históriu svojho štvorkolesového tátoša aj vy.
Podnikavá rodina Peugeotovcov
Intenzívne sa strojárstvu firma začala venovať od roku 1810, kedy Jean-Pierre a Jean-Frédéric Peugeot šprestavali zdedený mlyn na menšiu oceliareň. Rodina Peugeotovcvov mala k podnikaniu vždy blízko. Mali aj malú textilku, kde sa tkali a farbili látky a dokonca vyrábali aj olej. Dokonca ich preslávili aj výroba mlynčekov na kávu. Okrem toho vyrábali aj pružiny, žehličky či píly, na čom dokázali, že výrobu ocele hravo zvládajú. V roku 1850 pridali do svojho rodinného a firemného loga známeho leva.
Od bicykla k dnešným autám
Prvým kolesovým výrobkom tejto podnikavej rodiny bol bicykel, pomocou ktorého posunuli svoju výrobu aj do oblasti dopravných prostriedkov. Za zakladateľa Peugeotu sa však považuje až Armand Peugeot, ktorý založil automobilovú spoločnosť Société des Automobiles Peugeot.
Prvý Peugeot s trojmiestnym kódom Peugeot 201 uviedli na trh v roku 1929 a stal sa prvým autom na svete dodávaným s nezávislými prednými poloosami. Tie sú zakončené kĺbmi, ktoré upevňujú elektróny. Peugeot tak zaviedol označenie poloos, ktoré sa používa dodnes. Typické pomenovanie – tri čísla s nulou uprostred – je dnes už registrovanou obchodnou známkou Peugeotu. Neskôr sa doprostred pridala zdvojená nula. Tou sa označujú tie modely, ktoré nejakým spôsobom vybočujú z bežnej ponuky. Napríklad SUV Peugeot 4007, MPV Peugeot 5008 či crossover Peugeot 3008.